Díky současné technice je digitální marketing všude kolem nás! Jak využít jeho potenciál?

Digitální marketing je způsob marketingové komunikace, která je uskutečněna pomocí nástrojů moderní technologie, ať už se jedná o internet, mobilní telefony nebo jiná digitální zařízení. Dokáže bleskurychle reagovat na tržní změny a velmi dobře se přizpůsobuje – oslovíte totiž zákazníka, aniž by opustil pohodlí domova. Je to ovšem podmíněno tím, že vlastní některé z mobilních zařízení, počítač a připojení k internetu.

Co vše patří do digitálního marketingu?

Můžeme sem zařadit veškeré marketingové aktivity, které jsou vázané na digitální zařízení. Patří sem pojmy jako SEO (tipy a triky v oboru optimalizace je dobré znát v každém případě), SEM, marketing v rámci sociálních médií, e-mail marketing, mobilní marketing a mnoho dalších. Marketing by měl být hlavně kreativní, zábavný a poutavý. Lidé jsou zvídaví tvorové, kteří si rádi hrají. Proto pojetí digitálního marketingu jako určité formy hry není vůbec na škodu.

Úspěšný marketing – jak na to?

  • Nejen samotné marketingové sdělení, ale obecně celé nastavení obchodní strategie je dobré důkladně propracovat. Její koncept musí přesvědčit potencionálního zákazníka, že právě vy jste tím pravým – tím, kdo mu poskytne přesně to, co potřebuje.
  • Jedná se tedy o řadu dílčích činností, které povedou ke spokojenosti obou stran. Pokud se nebojíte experimentovat a budete dobře znát své publikum i konkurenty, úspěch se brzy dostaví.

Jak divadlo, tak i marketing potřebuje diváky

Publikum je zásadním aspektem, jsou to vaši potencionální zákazníci a klienti, kterým své služby nebo produkty nabízíte. I v tomto případě vyhrává kvalita před kvantitou.

3x o důležitosti cílení

  • Obrovskou výhodou digitálního marketingu je, že díky moderním technologiím lze přesně cílit na uživatele, které chcete oslovit. Je také mnohem jednodušší navázat s potenciálním zákazníkem kontakt a přizpůsobit se  jeho požadavkům. 
  • Díky remarketingu si můžete přesně definovat, na jaké diváky se zaměříte a můžete o nich získat mnoho důležitých informací. Dynamický remarketing zase ocení majitelé e-shopů. Následná komunikace a péče o již stávající zákazníky patří též k úspěšnému marketingu.
  • Doporučuje se mít připraveno více variant pro marketingové sdělení a testovat, která z nich má větší úspěšnost.
  • Nezapomeňte, že vaši diváci nejsou jen zákazníci,; mohou to  být i vaši konkurenti. Proto je nutné věnovat pozornost sledování trendů a vývoji na vašem segmentu trhu.

 

Kontroverzní téma sociálních sítí

  • Sociální sítě jsou pro mnohé z nás součástí života. Digitální marketing se toho snaží využít, ale v poslední době se trendem stává naopak odliv uživatelů z kanálů sociálních médií. Ovšem to nelze považovat za pravidlo. Stále je číslo osob aktivně využívajících sociální sítě velmi vysoké. Z toho důvodu je chytré mezi marketingové aktivity zařadit i propagaci na těchto platformách.
  • Každý kanál se ale hodí pro jiný druh reklamy, záleží i na publiku, které chcete oslovit. Vizuální stránka sdělení rovněž rozhoduje o tom, zda potencionálního klienta zaujmete či ne. Méně textu a více grafiky lze dobře využít právě na sociálních sítích. Stručná, jasná a divácky atraktivní forma reklamy dokáže divy. 
  • Ale i vlastní tvorbu webových stránek podpořenou SEO copywritingem bohatým na klíčová slova a mobilním SEO nezatracujte. Je to právě váš web, který je ve většině případů cílovou destinací vašich klientů.

Monitoring výsledků a vyhodnocování úspěšnosti je samozřejmostí

  • Nejen nápad a realizace samotné obchodní strategie paří k činnostem marketingového specialisty, analýza dosažených výsledků je stejně důležitá. 
  • Průběžné vyhodnocování může pomoci zlepšit nastavení strategie a sledovat její úspěšnost. K tomu slouží mnoho analytických nástrojů a každý, kdo se digitálnímu marketingu věnuje, by o nich měl mít přehled a měl by se v nich umět orientovat.

 

Inovace ve virtuálním světě obchodu znamená posun i pro digitální marketing. Sledovat novinky v této oblasti má tedy určitě smysl.  

Patříte i vy k těm, kteří jsou vášnivými fanoušky sociálních sítí? Má na vás vliv online reklama, nebo raději dáte přednost vyzkoušeným produktům? Podělte se s námi o vaše mínění a zanechte nám komentář.

Petr Kratochvíl