SEO Jihlava – začínáte optimalizovat svou stránku? Poradíme, co vyřešit ze všeho nejdříve

Pro začínající stránky je SEO živou vodou. Přivede k vám tolik potřebné návštěvníky – a hlavně je k vám bude, na rozdíl od jiných metod online marketingu, přivádět relativně stabilně a dlouhodobě.

Ještě než vůbec začnete své stránky optimalizovat podle klíčových slov a ještě než začnete s budováním zpětných odkazů můžete ale pro svoje stránky zajistit zářnou budoucnost ve vyhledávačích i bez hlubší znalosti SEO. Podívejme se, jak. 

Jestliže ještě stránku nemáte, v SEO vám prospěje následující… 

  • Dobré jméno domény. Nemusí jít nutně o klíčové slovo vyvstalé po hodinách analýzy. Bohatě stačí název vaší společnosti.  Jméno by také nemělo být moc dlouhé a mělo by být snadno zapamatovatelné. Snažte se také vyhýbat pomlčkám oddělujícím jednotlivá slova (např. nas-rodinny-web.cz).
  • Dobrá doména nejvyššího řádu. Nejrozpoznatelnější a nejdůvěryhodnější po celém světě je doména .com, jako lokální byznys u nás si samozřejmě vystačíte i s doménou .cz. Charity a podobné organizace mohou volit doménu .org. Naopak domény .info a .biz, ačkoliv na nich není nic špatného, jsou často využívány stránkami pochybné pověsti, což vám může u některých návštěvníků být na škodu.
  • Dobrá platforma na tvorbu webu. Dnes si může díky nejrůznějším platformám webovky vytvořit každý i s malou či žádnou znalostí kódování.  Některé platformy (WordPress, Shopify, Weebly apod.) vám kromě možnosti si stránku vytvořit nabízí  i jejich instalaci a hosting. Další nabízí pouze možnost první – najít si hosting je na vás. Hosting nabízený platformami je ale v drtivé většině případů kvalitní a dostačující.
  • Jestli vám ale automaticky nabízený hosting z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, najděte si vlastní. Přitom je důležité vybírat hosting, který je bezpečný, jehož server je vám geograficky blízký a který nabízí také nepřetržitou podporu.

Připravte živnou půdu pro vaše návštěvníky 

SEO Jihlava

Pamatujte si, že co se dnes líbí lidem, bude se zřejmě líbit i vyhledávačům – Google i další dělají vše proto, aby se jejich algoritmy co možná nejvíce přiblížily způsobu, jakým uvažují skuteční uživatelé.

A co si uživatelé od vašich stránek budou slibovat?

  • Bezpečnost. Nikdo si nechce z vašich stránek odnést virus či skrze ně nechat uniknout svá osobní data. Proto byste měli své stránky zašifrovat protokoly SSL a TLS.
  • Atraktivní design. Devadesátkové retro, pokud to není součást vaší brandové identity, dnes osloví málokoho. Vizuální atraktivitě vašich stránek věnujte proto zvýšenou pozornost. Kklidně ji svěřte profesionálnímu grafikovi.
  • Responzivní design, tedy design schopný se přizpůsobit mobilním telefonům. Dnes naprostá nutnost, která navíc zvyšuje vaši prestiž i pro vyhledávače.
  • Čitelné písmo. Raději se vyhněte extravagantním fontům, které namáhají oči a ztěžují porozumění vašeho textu.
  • Přehlednou strukturu stránek. Souvislé vnitřní odkazování mezi stránkami, přehledné dělení na kategorie a tak dál,  však to znáte.
  • Žádná otravná vyskakovací okénka.  Ale pozor – vyskakovací okénko je váš přítel, poněvadž prokazatelně zvyšuje konverze . Lepší je vyskakovací okénka mít, než nemít. Snažte se ale, aby byla co nejméně rušivá – není nic horšího, než okénko, které vám překryje celou stránku, načež marně hledáte drobný křížek, kterým jej zavřete. Některá pravidla týkající se okének předestřel Google zde.
  • Rychlé načítání. Rychlost stránek je pro vyhledávače i návštěvníky důležitá. Snažte se ji maximalizovat např. nastavením cache, komprimací obrázků, minifikací kódu a dalšími zákroky.

O existenci vašich stránek je třeba také dát vědět vyhledávačům 

Nebojte se, dříve či později najde Google prakticky každou stránku i bez vaší snahy. Jestliže je ale váš web zbrusu nový, měli byste mu to co možná nejvíce usnadnit.

Prvním krokem je najít sitemapu (mapu vašeho webu).  Pokud již taková existuje, najdete ji snadno napsáním

vasestranka.com/sitemap.xml

vasestranka.com/sitemap_index.xml

do vyhledávače.

vasestranka je samozřejmě příklad – pište skutečnou adresu vašeho webu.

Jestliže ani jedno z hledání nepřinese výsledek, zkuste ještě zadat vasestranka.com/robots.txt 

Stále nic? Pak asi mapu stránek nemáte. Tento anglický návod vám pomůže si takovou vytvořit.

A konečný krok? Vytvoření účtu na Google Search Console, kde vaši mapu stránek zaregistrujete. 

Teprve jakmile máte tyto základy zmáknuté se začněte věnovat optimalizaci dle klíčových slov, linkbuildingu a dalším aktivitám, které většina lidí pod pojmem SEO chápe!

Petr Kratochvíl