Optimalizace pro vyhledávače 2021 – 3 metody, které efektivně podpoří organickou návštěvnost

Současná optimalizace pro vyhledávače je úplně někde jinde než před pár lety. Google se neustále zdokonaluje. Je chytřejší, dokáže lépe porozumět textu. Jeho cílem je co nejpřesnější odpověď na dotazy v SERPU a nasměrovat hledajícího optimálně na nejrelevantnější nabídku.

Jinými slovy přilákat klienty prostřednictvím organické návštěvnosti je mnohem těžší a vyžaduje aplikaci hned několika metod najednou a navíc se musí neustále aktualizovat. Co s tím? Jaké jsou nejlepší techniky, které vám zaručí organickou návštěvnost i v těchto ztížených podmínkách?

Optimalizace pro vyhledávače je ztížená z těchto důvodů:

SERP se mění. Tyto změny posouvají organické výpisu směrem dolů. Důsledkem je, že prodejci více investují do online reklamy a SEO specialisté se musí činit, aby se vyrovnali “mazaným” algoritmům, které nikdy nespí a neustále se zdokonalují. 

Jak se Google mění?

  1. Reklamy maskuje.
  2. Zobrazuje balíček obrázků a videí.
  3. Upřednostňuje obsahově nabité vědomostní panely a podporuje jejich častější používání. 

To všechno nenápadně posunuje organické výpisy směrem dolů. Jediným řešením, jak tento trend zvrátit, je mít propracovanou a aktuální SEO strategii. A také zapracovat na webových stránkách a zvýšit jejich rychlost. Zkrátka více než jindy záleží na tom, zda optimalizujete lépe než konkurence.

 Počet e-shopu se razantně zvyšuje již od roku 2019. Pandemie navíc vyhnala do online prostředí i majitele kamenných obchodů, kteří by se za běžných okolností do online prodeje nepouštěli.  Jaké jsou účinné SEO techniky, které vás posunou v SERPU směrem nahoru?

Užitečná rada

Dříve než se energicky vrhnete do práce, nezapomeňte si otestovat váš web. Proveďte kontrolu klíčových slov. Díky tomu zjistíte pořadí vašich webovek v SERPU.

Metody SEO, které podpoří organické vyhledávání

  1. Uživatelský komfort – Google je nejpoužívanější vyhledávač na světě. Jeho oblíbenost plyne z přesnosti odpovědí na dotazy. Jeho cílem je nabídnout hledajícímu co nejlepší výsledek vyhledávání. Přitom zohledňuje hned několik faktorů najednou. Udržet s ním krok tak není vůbec jednoduché. Je váš web zastaralý, působí nedůvěryhodně a amatérsky? Tak to jste prakticky bez šance. V praxi to znamená, že na váš web téměř nikdo organicky neklikne a pokud ano dlouho se nezdrží. Obojí je samozřejmě špatně, a proto vzhled, obsah a uživatelská funkčnost webových stránek jsou základem optimalizace.
  2. Kvalitní obsah – s bodem číslo jedna úzce souvisí kvalita obsahu. Pokud jste mu doteď nevěnovali pozornost, měli byste to okamžitě napravit. Alfou a omegou úspěchu je čtivý text s přehlednou strukturou bez gramatických chyb. Čeština je záludný jazyk. Češi nejvíce a tradičně bojují s psaním velkým a malých písmen a čárkami. Pokud si tvoříte texty sami a gramatika není vaši silnou stránku, předejte text k opravě korektorovi. Texty by měly mít přehlednou strukturu. Používejte kratší odstavce, odrážky, nadpisy a podnadpisy. V případě, že jste odborníkem v oboru, nebojte se tuto zkutečnost využít ve váš prospěch a poskytněte vašim návštěvníkům informace, které nenachází u konkurence. Důležitou součástí textu jsou také kvalitní ilustrační obrázky.
  3. Optimalizujte hlasové vyhledávání – poměrně nová technika, která souvisí s rostoucí oblibou smart reproduktorů. Jen v USA aktivně používá smart reproduktory 25 % Američanů a předpokládá se, že v roce 2022 už to bude 55 %. Proto byste měli hlasové vyhledávání zohlednit ve vaší SEO strategii. Mezi psaným a hlasovým vyhledáváním jsou podstatné rozdíly, které je nutné zohlednit. Uvedeme konkrétní příklad: běžně do vyhledávače napíšete třeba “psí žrádlo”. Zobrazí se vám nespočet výsledků, které obsahují daná klíčová slova. Při hlasovém vyhledávání se musíte ptát: “Co jedí psi”. Tento způsob vyhledávání je ve srovnání s tradiční psanou formou zatím v plenkách. Budoucnost ale rozhodně má.

Optimalizace pro organickou návštěvnost je dřina

Existuje samozřejmě celá řada dalších postupů, které rozsah tohoto článku nemá šanci pokrýt. Zmínili jsme nejdůležitější z nich a přidali novou metodu, o které budete určitě slýchat čím dál častěji.

Kvalitní obsah a skvělé zpracované a rychlé webovky jsou naprostou nutností.

Podílíte se aktivně na tvorbě obsahu, nebo zcela důvěřujete SEO agentuře?

Petr Kratochvíl